Ja, ik leef nog - Reisverslag uit Darwin, Australië van mardy - WaarBenJij.nu Ja, ik leef nog - Reisverslag uit Darwin, Australië van mardy - WaarBenJij.nu

Ja, ik leef nog

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg

14 Juni 2005 | Australië, Darwin

Hoi allemaal

Nou tis een behoorlijke tijd geleden dat ik weer iets van mij heb laten horen, maar daar is toch zeker wel een halve goede reden voor, ... denk ik.

Ik was geloof ik gebleven bij Alice, dus laat ik daar maar even verder gaan. Vanuit Alice hebben we weer een 3 daagse tour gemaakt naar Darwin.

Onderweg weer een aantal geinige dingetjes gezien en weer een hoop nieuwe vrienden gemaakt.
We kwamen onder andere langs de Devils Marbels, Katherine gorge, Meteranka thermal pools en natuurlijk weer de nodige plaatsen die van historisch belang waren, waarvan ik de namen al weer vergeten ben. Maar treur niet, daar mis je niets aan.

In Darwin aangekomen (hmm, gaat lekker snel zo) zijn we weer in een redelijk grote stad (ongeveer 80 000 inwoners). Daar besluiten we om eens even flink bij te komen en uit te rusten van een periode intensief reizen. Want het komt er eigenlijk op neer dat we van begin januari constant aan het reizen waarin met af en toe een of twee dagen pauze. Dus gingen we het er d'r hier eens flink van nemen.

En het was ook de hoogtste tijd om mijn velletje weer eens wat donnkerder te kleuren. Verder in Darwin veel lol gehad, uitgeweest, en ook nog een excursie gemaakt.

We hebben een dagtocht gemaakt naar een schitterend national park waarin we zwommen in de meest idyllische bergmeertjes met watervallen en tropische natuur er omheen.
Ook zagen we er een aantal termieten heuvels in hoogtes van ongeveer 2 tot 6 meter.

Maar voor we dit alles zagen zijn we eerst op een boot de Adelaide river opgegaan om wat krokodillen uit het water te zien springen. Yeah right, nee echt waar, en het waren geen kleintjes ook, lengtes varierend van 2.5 to 4.5 mischien zelfs wel 5 meter.
Oh ja, en daarvoor hadden we nog met wat slangetjes gespeeld.

Terug naar Darwin.
Maar al dit reizen en excursies en tours, kostte de nodige spijkertjes, dus moesten we weer op zoek gaan naar een baantje. Dit duurde natuurlijk ook weer ff.

Totdat we bijna halsoverkop moesten vertrekken, omdat we 's avonds een baantje aangeboden kregen waarvoor we de volgende ochtend om 6 uur moesten vertrekken.

Aangezien we het geld nodig hadden namen wij dit baantje aan, en vertrokken we naar Roper Bar. Hee, lekker in een bar werken jongens? nee zo heet het plaatsje. Nou ja plaatsje, het was een winkel met een benzine pomp met een camping en motelpark, en dat was het. Ik zou zo zeggen met en constant inwonertal van ongeveer 6a max. 10 man, en dat is dus het personeel van dat alles. En had ik al verteld dat het midden in de outback in de middle of nowhere lag?

de eerste fatsoenlijke stad lag op ongeveer 350 km, en het dichtsbijzijnde stukje beschaving lag op 200 km.
Behoorlijk geisoleerd dus.

Het werk was doodsaai vakkenvullen, nee daar had ik echt veel zin in. Vanuit alle baantjes die er te krijgen waren presteer ik het om dat te doen wat ik al twee en aan half jaar in deed, en eindelijk ontslag had genomen.

Maargoed, 4 ontzettend vervelende weken verder waren we terug in Dawrin met een bom duiten, mission accomplished dacht ik zo.

Terug in Darwin weer even bijkomen van het werken, en nu hebben we net een lift geregeld naar Broome, wat dus ook onze volgende stop wordt.

Zo ik geloof dat ik het nu wel weer zo'n beetje allemaal verteld heb.
Foto's volgen later.

Groetjes Martin

  • 16 Juni 2005 - 17:43

    Tante Trudy, Oom Jan:

    Martin,
    we leven met je mee en zijn erg blij dat je beurs weer voldoende gevuld is, zij het door vervelend werk. Maar ja, je moet er wat voor over hebben! Australie is echt een ander land dan ons kikkerlandje! De streek van Broome is, naar we van vele Perth-ianen hoorden gelukkig de moeite waard. De schoonouders van onze Els (in Perth) gaan er in juli a.s. ook weer heen; onze Marjan is er ook al geweest en was enthousiast. We hopen dat jullie hetzelfde zullen ervaren. Omstreeks 10 juli arriveert onze Marjan (via een vakantiestop in Thailand) ook bij onze Els. Els rekent een beetje op je, hoor!
    Martin,
    het allerbeste en veel genieten,
    met hartelijke groet,
    tante Trudy, oom Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 101644

Voorgaande reizen:

23 Juli 2009 - 17 Februari 2010

Reis: Centraal America

07 Juli 2008 - 08 Oktober 2008

Reis: Zuid Oost Azie

28 Augustus 2004 - 25 Augustus 2005

Reis: Australie + Nieuw Zeeland

03 Januari 2012 - 30 November -0001

Business or Pleasure?

Landen bezocht: