Thuis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van mardy - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van mardy - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg

25 Augustus 2005 | Nederland, Eindhoven

Zo het zit er allemaal weer op. Ben weer thuis in het koude Nederland.
Snif snif.

Het afgelopen jaar is voorbij gevlogen en hing van hoogtepunten aan elkaar. Een jaar waarin ik veel heb geleerd en nog vele male meer gezien.
Ik kan zonder twijfel zeggen dat dit het beste jaar was van mijn leven. En ik denk dat er heel wat moet gebeuren wil er een nieuw jaar beter worden dan dit afgelopen jaar.

Goed wat heb ik ook al weer allemaal gezien;
Begonnen in Thailand, Bangkok.
Een waanzinnig gaaf land met de vriendelijkste inwoners die ik ooit ben tegengekomen. Het was voor het eerst dat ik in aanraking kwam met een oosterse cultuur, en ik kan je vertellen dit smaakte naar meer!
Tevens was het de eerste keer dat ik in een stad rondliep met 8 miljoen inwoners. In deze ontzettend drukke stad keken wij onze ogen uit. We zagen er prachtige wat's (tempels) versierd met veel goud, en reden door wijken die beduidend minder welvarend waren. Kortom een stad met veel tegenstrijdigheden, maar wel een stad waarin we aan de paar dagen die we er waren niet genoeg hadden om alles te zien.

Australie
Tja, wat kan ik hier nu in een paar regels vertellen dat eer aandoet aan dit geweldige land. Laat ik eens beginnen met te zeggen dat ondanks de vele maanden dat we hier rondgezworven hebben, ik nog steeds terug zou kunnen komen en weer een compleet nieuwe reis maken met andere bestemmingen.
Wel heb ik alles gezien wat ik van te voren had willen zien, dus in die opzet ben ik ruim geslaagd.
Wat hebben we daar gedaan, een kleine opsomming;
- In eigen auto door regenwouden heen gereden
- Aan de mooiste strande liggen zonnen
- Boven swerelds bekendste (great barrier) rif gezwommen
- Op schitterende eilanden geslapen
- Verjaardag gevierd op Fraser Island
- Gefeest in de grote steden Brisbane, Sydney en Melbourne
- Gesurfd op de australische golven
- Kerstmis in Sydney
- Het parlement in werking gezien in Canberra
- Wonderschoon Tasmanie bekeken met haar rijke geschiedenis
- vanuit een helikopter de 12 apostles gezien
- Onder de grond geleefd in Coober Pedy
- Het rode centrum van Australie overleeft
- Uluru (Ayers Rock) in al zijn glorie aanschouwd
- Met krokodillen en slangen geworsteld in Darwin
- Met walvishaaien, haaien, mantaroggen enz, gezwommen.
- Afscheid van australie genomen in voor mij onvergetelijk Perth

Nieuw Zeeland
Dit land staat voor mij boven aan de lijst met favoriete bestemmingen. Ik had heel weinig verwachtingen van dit land, laten we maar zeggen ik had Lord of the Rings gezien en dacht dit is geen onaardig land. Maar verder wist ik dus echt niet wat ik hier moest gaan zien of doen.
Ho wacht ff, das niet helemaal waar, ik moest en zou hier gaan skydiven en bungy jumpen, maar daar vul je geen 2 maanden mee.
Dus hebben we een lonely planet gekocht en begonnen aan het nieuwe avontuur in Nieuw Zeeland.

Wat ons door de meest mooie landschappen heenbracht. Een land dat lijkt samengevoegd van alle hoogtepunten van andere landen. Van Fjorden dat geisers en van woestijnen tot moerassen.
Ook zagen we er wildlife die we nou niet direct verwachten daar; pinguins, zeerobben kiwi's (nee niet dat fruit) en zo nog vele meer (maar zoals je raad schiet er mij nu even weinig te binnen)
Deze jongen heeft ook niet stil gezeten in N-Z want er is gewandeld, "ge- black water raft", en jawel, geskydived en gebungyjumped. (ik weet het, deze woorden kunnen onmogelijk goed gespeld zijn)
Verder hebben we nog een paar interessante musea en steden bezocht, en dit alles maakte het tot 2 fantastische maanden.

Alleen moet ik nog zeker een keertje terug om te kijken hoe het eruit ziet in de winter!

En verder ff denken, oh ja, Japan!
Ook hadden we nog het geluk eventjes in Japan te mogen rondkijken.
We zijn eigenlijk nauwelijks buiten Tokyo gekomen, maar dat is ook niet vreemd al je bedankt dat Tokyo 12 miljoen inwoners heeft.
Met andere woorden, daar ben je niet snel uitgekeken.

In Tokyo heb ik het geweldig naar mijn zin gehad, eindelijk hadden we weer een andere cultuur dan de westerse. De Japanners zijn een erg vriendelijk en beleefd volk.
Een klein nadeel, ze spreken geen woord engels, al is dit eigenlijk ook wel weer erg leuk.
In deze metropool hebben we weer onze ogen uitgekeken en geproeft van een eeuwen oude cultuur, waar wij nog wat van kunnen leren.

De stad zelf is hypermordern en er heerst een drukte van jewelste, maar kijk je daar van op met zo'n inwonertal? Over schijnen en knipperen je de reclame borden tegemoet, het is zeg maar piccadilly circus of time square maar dan door de gehele stad heen.
Maar in deze overvloed van alles wat modern is staan hier en daar nog een tempel van honderde jaren oud, erg apart.
Maar neem je even de moeite om buiten de stad te reizen, kom je gelijk in het echte japan terecht zoals je het misschien meer in de oudere tijd tegenkwam.
In Kamakura ( een uur buiten Tokyo) zagen wij schitterende zen tempels verscholen in de net zo schitterende bossen. Om zo toch ook een beeld van "het ander japan"te krijgen.

Iets wat ik even niet mag vergeten te noemen over Japan, je kan er heerlijk eten. De Japanse keuken kan bij mij niet meer stuk, heerlijke gerechten, die uiteraard met stokjes gegeten worden.

Ik geloof dat ik hiermee mijn jaartje aardig heb samengevat, dus bedankt voor het lezen van mijn berichten en voor het plaatsen van reacties.

En hopelijk heb ik iemand kunnen inspireren om het zelfde te doen. Deze jongeman zal in ieder geval zeker vaker er op uit trekken om de wijde wereld eigen te maken

Groetjes Martin!

  • 25 Augustus 2005 - 18:50

    Eric, Marlies En Dudley De Geus:

    Welkom terug in Nederland, Martin!
    We hebben genoten van al je verhalen en avonturen, en alleen daarom al moet je er nog eens op uit trekken!
    Veel succes met je studie (??) hier in het koude kikkerlandje! Heb je al gehoord dat het de slechtste zomer in 100 jaar is hier?? Lekker hoor, wij hebben nu vakantie....
    Groeten vanuit Lisserbroek!
    Eric, Marlies en Dudley!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 101637

Voorgaande reizen:

23 Juli 2009 - 17 Februari 2010

Reis: Centraal America

07 Juli 2008 - 08 Oktober 2008

Reis: Zuid Oost Azie

28 Augustus 2004 - 25 Augustus 2005

Reis: Australie + Nieuw Zeeland

03 Januari 2012 - 30 November -0001

Business or Pleasure?

Landen bezocht: