Ilegal Alien - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van mardy - WaarBenJij.nu Ilegal Alien - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van mardy - WaarBenJij.nu

Ilegal Alien

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg

27 Augustus 2008 | Vietnam, Hanoi

Hoi Allemaal

Het gaat me minder gemakkelijk af dan in Australie, ik moet me er nu iedere keer toezetten om een verhaaltje erop te knallen. Maar ik wil niet dat bepaalde mensen ongerust worden dus zal ik maar weer eens iets van mij laten horen.

Vorige keer een laatste bericht van Mui Ne geloof ik, dus zal ik maar beginnen aan de avonturen van Nha Trang. Na een redelijke busrit van Mui Ne in de avond in Nha trang aangekomen, in de bus kennis gemaakt met Matt sympathieke kerel uit Sydney. Samen hostel uitgezocht en aangezien het avond was maar gelijk weer even genoten van de vietnamese cuisine.Eten blijft spotgoedkoop en ongelofelijk lekker. Ik had al gezegd dat het avond was dus de rest van avondprogramma laat zich raden. Goeie kroegentocht gehouden nog een andere Ozzie meegenomen wat altijd fijne drinkers zijn. Deze avond maakte ik kennis met de beruchte Jam Jarrs. Het woord zegt het eigenlijk al je drinkt uit een lege plastic jampot (ongeveer 1 liter) gevuld met een dodelijke cocktail. Aangezien het de eerste keer was en wij niet geheel bekend waren met het spul gingen we goed de fout in, onwijs leuke avond, kan me er alleen de helft niet meer van herinderen.
Dag erna niet veel nuttigs gedaan, Nha trang is ook niet bepaald bekendom zijn culturele status. Kwam rond 3 uur Matt tegen die nog steeds niet thuis was geweest, kijk daar kan ik nog wat van leren. Aangezien het veel te warm was om naar het strand te gaan gingen we maar een beetje poolen in de bar. Zien jullie mijn fout al? Goed 10 uur later heel veel nieuwe vrienden gemaakt inclusief de eigenares van de bar, tijd om ergens anders heen te gaan (lees andere bar). Ik had namelijk afgesproken met oude bekenden uit Mui Ne. Vanuit daar met een groep va ongeveer 12 man een geweldige avond gehad.
De dagen erna zijn ongeveer hetzelfde alleen heb ik hier wel overdag de cafe'tjes gemeden tot een acceptabeler tijdstip, om zo toch nog het een en het ander van Nha trang te zien.
Wel een geweldige tijd daar gehad met al de vrienden die we daar hebben leren kennen. Ook nog een leuke boot trip gemaakt, beetje snorkelen eilandjes bekijken je kent het wel. We waren ook nog aanwezig bij ee full moon party, maar deze mag niet eens in de schaduw staan van de party's op Koh Phangang.

Tijd voor een nieuw plaatsje dus ging ik samen met Joe (brit) naar Hoi An. Hoi An is de plaats waar iedereen zijn maatpakken voor een prikkie laat maken. Ik had hier geen zin veel te warm. Wel genoten van de oude stad en de karakteristieke sfeer van het plaatsje en een schitterend strand. Dagen glipten weer door onze vingers heen, zagen weer bekende wat weer resulteerde in interessante avond programma's. In Hoi An begon echter ook de ellende met mijn Visa. Na 5 dagen kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was mijn visa te verlengen. Fijn, ik moest al 2 dagen langer blijven dan ik wilde en nu was ik nog niets opgeschoten. Ik zou naar Hue gaan om daar Joe weer te ontmoeten, hij was alvast vooruit gegaan. Nu moest ik naar Danang, een plaats waar ik toch al niet heen wilde. Maargoed ik daarheen, haatte de stad al direct bij binnenkomst en na anderhalf uur wilde ik niet liever dan de plaats verlaten. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd niemand kon me helpen en de enige die dit wil kon was mij flink aan het afzetten dus dat verhaaltje ging niet door. (inmiddels al 4 dagen illegaal in Vietnam)
Volgende ochtend bus naar Hue, een historisch plaatsje, ooit hoofdstad van Vietnam geloof ik. Hier had ik veel zin in, maar moest helaas noodgedwongen dezelfde dag weer vertrekken naar Hanoi. In Hanoi moet het dan toch echt gaan gebeuren anders heb ik toch wel een probleempje.
In de 5 uur die ik in Hue had als een dolle de interessante plekken bekeken (had het gevoel die dag meer gezien te hebben dan de 2 voorgaande weken, al heb ik wel het uitgaansleven moeten missen). Vond het een erg leuke stad waar ik graag meer tijd had gehad.
Goed nu dus in Hanoi vanochtend aangekomen met de sleeperbus (bus met bedden ipv stoelen) va Hue. De afgelopen 24 uur ongeveer 16 uur in de bus gezeten. Tijdens de bus rit een nieuw hoogte (of diepte) punt meegemaakt. Ik wist dat de chauffeurs hier suicidaal waren maar ik had nog geen chauffeurswissel meegemaakt op een smalle weg met een snelheid van tussen de 60 en 80 km/u. Ik lachte er maar om. In Hanoi op de scooter ook nog een nieuwtje gezien, 4 gevilde en al in tweeen gesneden varkens op 1 scooter.

Zo zijn jullie weer een beetje bij.

Groetjes Martin

  • 31 Augustus 2008 - 11:02

    Roeland:

    Wat moet er toch van jou terecht komen mardy haha.
    Leef je nog ff uit daar chef. Hier begint het gewone leven alweer, (voor de meeste mensen) :-)

    Ciao

  • 02 September 2008 - 20:11

    Marijke:

    We wensen je nog vele mooie uitstapjes. Wij gaan morgen naar Mexico en hopen ook veel mooie dingen te zien. Veel plezier en pas goed op jezelf. Ook groeten van Hans.
    Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 101650

Voorgaande reizen:

23 Juli 2009 - 17 Februari 2010

Reis: Centraal America

07 Juli 2008 - 08 Oktober 2008

Reis: Zuid Oost Azie

28 Augustus 2004 - 25 Augustus 2005

Reis: Australie + Nieuw Zeeland

03 Januari 2012 - 30 November -0001

Business or Pleasure?

Landen bezocht: