Vietnam, bijna te leuk - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van mardy - WaarBenJij.nu Vietnam, bijna te leuk - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van mardy - WaarBenJij.nu

Vietnam, bijna te leuk

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg

15 Augustus 2008 | Vietnam, Nha Trang

Hoi Allemaal

Zo het is weer hoogtijd voor een neuw verhaaltje. Vorige keer een bericht uit kutching en heden zit ik Nha trang, Vietnam.
Eerst ben ik vanuit Borneo via Kuala Lumpur naar Phnom Penh gevlogen. Wat te vertellen over Phnom Penh? Ik heb al aardig wat aziatische steden gezien, maar PP gaf een hele nieuwe betekenis aan het word chaotisch. In de tuk-tuk vanuit het vliegveld naar mijn hostel vreesde ik de eerste paar minuten voor mijn eigen leven, daarna voor de levens van de andere weggebruikers en toen vond ik het gewoonweg schitterend. Verkeersregels kennen ze hier niet en als er 3 seconde niet getoeterd wordt is er iets mis. In PP het verleden van Khmer Rouge gezien bij de Killing fields het Tuol Sleng (S-21) museum. Hier zie de verschrikkelijke dingen die in het verleden de gang van zaken waren. Martelingen en executies waren er de orde van de dag.
Indrukwekkend en tegelijker tijd enorm depressief om dit alles te zien maar het hoort bij het land. PP zelf was verder geweldig en ik kreeg er geen genoeg van om de bizar drukke wegen over te steken. Je moest rustig maar vastberaden door blijven lopen en dan ontweek de rest van het verkeer je zelf. In PP kwam ik ook Jasper en Marieke tegen en heb samen met hun 2 dagen door PP gezworven, en ‘s avonds het uitgaansleven verkend.
Al had ik dit de eerste avond ook zelf al uitgebreid gedaan, ik krijg nog steeds hoofdpijn als ik eraan terug denk.

Maar ik was hoofdzakelijk naar PP gegaan omdat het in cambodja goedkoop en makkelijk is om je visa voor Vietnam te regelen. Dus dat heb ik dan ook gedaan en ging hierna Richting Saigon (Ho Chi Minh City). En als ik dacht dat PP druk was dan kom ik woorden te kort om Saigon te beschrijven. Nog nooit zo’n levendige stad gezien 8 miljoen mensen en iedereen heft het een scooter en iedereen toeterd de god ganse tijd, je kan er knettergek van worden of proberen er om te lachen. Ik koos uiteraard voor de tweede optie. In Saigon wat musea bezocht en de chu chi tunnels. Dit zijn de tunnels die werden gebruikt in de American War (zoals de Vietnam oorlog in Vietnam heet) daar ook nog met een AK-47 geschoten. Oke was niet echt mijn plan maar hoe kan je zoiets weigeren.
Daarna een 2 daagse tocht door de Mekong Delta gemaakt waar we weer het nodige hebben meegemaakt. En natuurlijk moet ook de locale cuisine geprobeerd worden dus eten ik alles wat enigzins vreemd is, slangen slacken enz. Moet alleen nog hond eten en spinnen en eigenlijk nog veel meer, maar niet alles is even makkelijk te vinden.

Verder ben ik nog in Mui Ne geweest waar eigenlijk niks aan was maar omdat ik mijn sleutelbeen uit de kom had moest ik hier even bijkomen. Oh ja klein ongelukje gebeurt maar niet ernstig genoeg om te stoppen met reizen. Gewoon heel de dag pijnstillers slikken en genoeg drinken en dan voel je er niets meer van.

Nu zit ik dus in Nha Trang wat de perfecte plaats is voor zon zee en plankgas op stap gaan. Dus dat doet ook iedereen hier. Het grappige is ook dat je tijdens het reizen steeds weer dezelfde mensen tegenkomt, want iedereen bezoekt dezelfde plaatsen. Goed hier laat ik het weer even bij, want ik ga kapot van de hitte hier in het internetcafe, en daar helpt mijn kater ook lekker aan mee.
Tot de volgende keer maar weer.


  • 15 Augustus 2008 - 09:09

    Woltertje De Roo Ham:

    heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven geniet er van

    groetjes uit hoogeveenvan

  • 17 Augustus 2008 - 13:16

    Frans:

    Mardy wat heb jij een top vakantie. Vooraf zou ik niet willen ruilen maar ondertussen wel. Alleen jammer van je sleutelbeen. Ik zou zeggen geniet er nog flink van en we zien je "misschien" nog wel eens verschijnen in eindhoven.

    gr frans

  • 18 Augustus 2008 - 06:03

    Hans:

    Het ziet er perfect uit. Jammer van je schouder. Geniet maar volop verder.
    Hier ook alles goed. Voor ons nog even doorzetten.

  • 20 Augustus 2008 - 08:13

    Jasper:

    Hey Mardy! Mooie verhalen weer! Ik heb geen spin meer kunnen vinden helaas...Laatste dag nog wel een sprinkhaan tussen mijn kiezen gehad...

    Genier er nog van!

    Gr Jas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 101624

Voorgaande reizen:

23 Juli 2009 - 17 Februari 2010

Reis: Centraal America

07 Juli 2008 - 08 Oktober 2008

Reis: Zuid Oost Azie

28 Augustus 2004 - 25 Augustus 2005

Reis: Australie + Nieuw Zeeland

03 Januari 2012 - 30 November -0001

Business or Pleasure?

Landen bezocht: