Nimbin, the 60'ies gaan nooit verloren - Reisverslag uit Sydney, Australië van mardy - WaarBenJij.nu Nimbin, the 60'ies gaan nooit verloren - Reisverslag uit Sydney, Australië van mardy - WaarBenJij.nu

Nimbin, the 60'ies gaan nooit verloren

Door: Martin

27 November 2004 | Australië, Sydney

Hoi Allemaal

Zoals beloofd zijn we met "Jim's alternative tours" naar Nimbin geweest. Het hippie centrum van Australie, en er is geen plaats die zo vreemd is als Nimbin. De hoofdstraat lijkt echt zo uit de flower power periode te komen , overal felle kleuren en hippies op straat.

En toen we de bus uitkwamen werd er zo ongeveer om de 5 meter drugs aangeboden. We hadden van de buschauffeur (ook een hippe) de tip gekregen de cookies te proberen, want die waren beter dan de normale joints enzo. Nou een goed advies moet je nooit in de wind slaan dachten wij, dus wij cookies gekocht. Maar tot onze teleurstelling voelde we helemaal niets, dus dit was weer een typisch geval van weggegooid geld.
Waren we nou toch maar voor lsd, mescaline of coke gegaan. Geintje Mam.

Het stadje verder was compleet op de drugs gericht, zelfs in de supermarkt, kan jij je hashpijpjes kopen, erg bizar. En er was natuurlijk de niet te missen smartshop, en zelfs een museum over Nimbin, hippies en hoe kan het ook anders over drugs. Was wel grappig om even in rond te lopen.
Maar na 2 uur was ik wel blij dat we weg konden, wat na ongeveer 100 drugsdealers te hebben afgeslagen wordt je er wel een beetje moe van. De dealers, verschillen trouwens van jochies van ongeveer 13 tot oude vrouwen van 60+.
Daarna zijn we met de bus gestopt bij een hippie, die een soort van tour gaf op zijn land, wat hij helemaal had gepland, en wat nu een beschermd stuk land was. Want ja, de hippies geven naast drugs ook nog steeds veel om de natuur. Verder was die vent wel lachen, was geloof ik ook behoorlijk stoned.
Daarna zijn we nog gestopt bij een waterval, wat een adembenemend uitzicht was. De het was toch wel een geslaagde tour, zeker met iedere keer de leuke verhaaltjes van onze chauff, en de hele tour lang werd er van die halve hypnotische/jaren 60 liedjes gedraaid.
En aan het einde van de tour verliet ook een aardig gedeelte de bus knetterstoned, en een ander gedeelte had zeg maar de zelfde ervaring als wij hadden. Flink ons best gedaan, maar niet geslaagd in de missie.

Maar niet dat wij daar nou van wakker liggen, want hier in Oz wordt veel meer geblowed om ons heen dan in Nederland. Misschien is die gedoogwet dan toch niet zo slecht. Al staan we , ik bedoel ze, hier ook gewoon in het openbaar te blowen.

Vandaag hebben we weer gesurfd, en genoten van de volle zon. Blijft vreemd zo in eind november wegfikken van de zon, en wetende dat de echte zomer nog moet komen.

Laters, Martin

• 27 November 2004 - 20:15

Marijke:

Hallo Martin, Dit is wel weer een apart trippie.
    Leuke foto's en zo duidelijk. Blijf daar mee doorgaan.
    Ik heb je weer een mailtje gestuurd.
    Dag!