Laatste dagen Byron - Reisverslag uit Sydney, Australië van mardy - WaarBenJij.nu Laatste dagen Byron - Reisverslag uit Sydney, Australië van mardy - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Byron

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg

29 November 2004 | Australië, Sydney

Hoi Allemaal

Gisteren hadden wij besloten om maar eens te gaan zee kayaken met de dolfijnen. Zoals altijd moet je voor dit soort excursies vroeg je bed uit, dus dat valt altijd tegen.
Bij het verzamelpunt kregen we eerst een contractje wat we even moesten tekenen, zodat wanneer we door haaien werden opgegeten we hun niet aansprakelijk zouden houden, yeah right.
Daarna even een heerlijke warming up, waar dan zo fijn iedereen voor paal mag gaan staan met idiote bewegingen. En toen mochten we nog niet het water in, hierna volgde natuurlijk de verplichte inlichtingen over wat wel en niet te doen. Onder het mom van, jullie luisteren waarschijnlijk toch niet, maar dan hebben we het maar gehad. Toen was eindelijk het moment aangebroken dat we daadwerkelijk in de kayak mochten stappen, en de tocht ging beginnen. Na een stukkie te hebben gekayakt (spelling???) werden jur en ik opgesplitst omdat twee personen van het zwakkere geslacht het niet bij konden houden. Eigenlijk zou ik moeten zeggen het niet konden punt. Dus nu konden we een beetje gaan aankloten met 2 meidjes uit Melbourne, gelukkig had ik de betere van de twee. Jur z'n kayak kapseisde gelijk toen zijn partner erin stapte.
Niet lang daarna zagen we onze eerste dolfijnen op de tocht. Echt vet, het was een school van ongeveer 15 dolfijnen. Ze waren helaas wel een beetje ver weg (metertje of 20) maar het is wel een erg apart en mooi gezicht. Hierna mochten we gaan proberen om een paar golfjes te pakken en erop mee te "surfen". Dit was niet zo'n succes want na een lange tijd wachten, kwamen we erachter dat de golven er weinig zin in hadden.
Hierna hadden we een korte "morning tea", en daarna mochten we de golven nog eens uitproberen. Deze keer hadden we meer succes. En we pakten gelijk zo'n monster om eens ff flink er tegen aan te gaan, en toen bleek dus dat dit "surfen" op de golven wel vet was. Bij onze tweede nog grotere golf was onze timing helaas niet optimaal. We moesten in deze de golf als onze meerdere herkennen, en werden dus met kayak en al in de zee gesmeten. En na een tijdje onder water te zijn meegezogen door de zee, was ik blij dat ik weer adem kon halen, ik begon het toch even benauwd te krijgen. Boven snel de boot gedraaid en ook Amy vond ik terug. Helaas koste dit geintje mij wel mijn zonnebril.
En na deze golven zagen we weer dolfijnen, dichterbij nu.Hierna was het tijd om terug te keren naar het strand.

Na het kayaken hebben we onze favoriete bezigheid weer opgepakt, en zijn heerlijk in de zon gaan liggen lezen. Soms kan het leven echt wel goed zijn. Daarna hebben we nog ff een nieuw filmpje gekeken, om daarna naar een gratis BBQ te gaan. Wat wil je nog meer als backpacker?? Terug in het hostel besloot ik dat het toch wel leuk was om afscheid van Byron te nemen, met nog een avondje uit gaan. En waar jur een filmpje bleef kijken, trok ik erweer alleen op uit. Om in de kroeg tegenover ons hostel met een vriend uit Surfers en nog 2 andere wat te genieten van een paar drankjes, en een wet t-shirt contest, goh wat mis ik nederland toch ;)

Vandaag dus onze laatste dag in Byron en morgen ochtend wacht Sydney op ons. Iets waar we beiden ontzettend naar uitkijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 101636

Voorgaande reizen:

23 Juli 2009 - 17 Februari 2010

Reis: Centraal America

07 Juli 2008 - 08 Oktober 2008

Reis: Zuid Oost Azie

28 Augustus 2004 - 25 Augustus 2005

Reis: Australie + Nieuw Zeeland

03 Januari 2012 - 30 November -0001

Business or Pleasure?

Landen bezocht: