Overweldigend Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van mardy - WaarBenJij.nu Overweldigend Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van mardy - WaarBenJij.nu

Overweldigend Sydney

Door: Martin

21 December 2004 | Australië, Sydney

Hoi Allemaal,

Ik heb eventjes de tijd en een pc gevonden om jullie weer even op de hoogte te brengen van wat belevenissen van de dagen in Sydney.

We kwamen 's ochtends vraag op 30 dec in Sydney aan, na wat bijslapen in een hostel maken we ons klaar voor de eerste dag in Sydney. We hadden op het weerbericht gehoord dat het die dag 42 graden moest worden, dus leek het ons ideaal om om 12 uur te gaan beginnen aan een stadswandeling. (Op de een of andere manier doen wij dit soort dingen altijd op het heetst van de dag)

Ons hostel lag in het centrum dus konden we gelijk proeven van de drukte van zo'n miljoenen stad (ruim 4 miljoen inwoners). De wandeling begon met wat stadsparken en oude historische gebouwen, voor zover dat gaat natuurlijk in zo'n relatief jong werelddeel. En na al heel wat gezien te hebben, zag ik ineens de witte punten van het opera gebouw. Dit zorgde natuurlijk direct voor de nodige opwindeing onder ons. En met een versnelde pas, stevende wij rap en vastberaden op ons doel af.
En dan sta je in een keer voor het opera gebouw, met de harbourbridge ernaast, dit betekende voor mij direct een nieuw hoogtepunt van de reis. En waarschijnlijk ook gelijk de beste dag van de afgelopen 3 maanden Australie. Met dit uitzicht, kon voor mij de dag, zeg maar gerust week, niet meer stuk. Dus wij gelijk als een idioot foto's maken van alle kanten, maar ik kan je verzekeren, dit plaatje vergeet ik sowieso nooit meer van mijn leven. (foto's op de site volgen nog) Verder hebben we die dag nog veel meer van Sydney bekeken, maar niets kon aan HET moment tippen.

De dag erna zijn we van hostel gewisseld, op aan raden van de oom van jur, om daar voor een baantje op zoek te gaan. Na een dag zoeken en bellen voor baantjes, zijn we nog steeds geen stap verder. Maar 's avonds na een belletje naar Noek (jur z'n oom) horen we dat we bij kunnen gaan werken. En met deze nieuwe, erg welkome, info, maken we ons weer klaar om de volgende dag weer te gaan sightseeen.

De dagen hierna hebben we ons perfect vermaakt in een schitterend Sydney, en de avonden hebben we gevuld met uitgaan met onze kamergenoten, en brit en 4 ieren, dus dan weet je wel hoe het er aan toe is gegaan. Dit uitgaan deden we trouwens in Kings Cross, wat de rosse buurt van Sydney is. En dat is goed te merken ook, er zijn bijna net zoveel striptenten en adultstores als alle andere zaken, en de hoertjes lopen ook heel de dag door de straten heen te banjeren. En nee ze zagen er niet goed uit, dus je hoeft niet jaloers te zijn.

En dus na een aantal dagen van het centrum van Sydney, waar we veel gezien, gedaan, en vrienden gemaakt hebben, was het tijd om naar Noek te gaan.
En ik kan je vertellen, die woont lang niet verkeerd, een schitterende ocean view, en lelijke kleine huizen hebben ze niet in deze buurt. In de lonelt planet stond al dat dit een schitterende plaats was. In deze buurt hebben we ook een rondleiding van Noek gekregen, die een beetje leek op een sterrentoer in Hollywood. Want sterren als Nicole Kidman, Tom Cruise ed hebben hier een pandje staan, en tijdens de kerst bivakeren hier sterren als: Madonna, Britney Spears, Richard Gere en ga zo maar door. Dus we waren blij even weer in onze oude standaard terug te zijn, even met de mensen die net als wij zijn ;)

De dagen bij Noek hebben we besteed met klussen aan en rond het huis. Verder hebben we ook nog bij vrienden van Noek gewerkt, om zo weer de nodige centjes bij elkaar te verdienen.
En als we niet hoefden te werken hebben we gesurfd en gezwommen, tja wat wil je, het strand is 5 min lopen, en je kijkt er altijd naar vanuit het huis. Dus dan is de zee wel aanlokkelijk, hemelsbreed zitten we er ook maar 2 a 3 honderd meter vanaf. Ook hebben we hier nog 2x gegolfd, moet natuurlijk ook wel in zo'n buurt.

En morgen gaan we weer terug naar het centrum, en naar een hostel, omdat ons werk er hier weer opzit, en Noek er binnenkort ook vandoor gaat, en hij zal ongetwijfeld zijn "minder bevolkte" huis terug willen.
Wij zullen het hier wel gaan missen, want we hadden een super kamer voor onszelf, die echt te gek was. En 's avonds en na het werk lekker een biertje drinken (nederlandse biertjes, BAFJES!!!!!) Zal er voorlopig ook wel weer niet meer inzitten.

dus resume:
Geweldige tijd gehad, en we maken ons weer klaar voor de volgende geweldige tijd.
Want we gaan in ieder geval kerst in Sydney vieren.

Goed, ik denk dat jullie nu wel moe zullen zijn van het lezen, en aangezien ik geloof ik wel alles heb verteld, zou ik willen zeggen,

de groetjes, en alvast
GEZELLIGE KERSTDAGEN EN EEN SUPER OUD EN NIEUW VOOR IEDEREEN
(behalve voor de mensen die ik niet leuk vind)

was getekend
Martin

• 25 December 2004 - 11:25

Pilsje:

hey mardy! mooi verhaal weer. goed om te horen dat het daar goed vertoeven is. Ik wens jullie beiden een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar! Ik hoorde dat jullie dan on New Zeeland zaten. Dan zijn jullie een van de eersten he?
    grtz