Laatste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van mardy - WaarBenJij.nu Laatste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van mardy - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Nieuw Zeeland

Door: Martin

05 Maart 2005 | Australië, Sydney

Hoi Allemaal!

Ik zit inmiddels alweer en Sydney, en sterker nog morgen nemen we weer afscheid van deze stad. Dus wordt het de hoogste tijd om jullie op de hoogte te brengen van de laatste dagen in Nieuw Zeeland.

Zoals vermeld in het vorige verslag gingen we naar Auckland om daar de wagen te verkopen. Hiervoor hebben we eerst de concurentie bekeken, om zo te bekijken hoe wij het beste de strijd met hen aan konden gaan.
Vervolgens hebben wij een puike advertentie gemaakt voor onze bus, met een paar foto’s en zijn beste onderdelen beschreven. Deze advertenties zijn we vervolgens op gaan hangen in hostels en internet café’s. De dag erna, was het makkelijk, wachten op de talloze telefoontjes, en een mooi prijsje proberen te krijgen.
Ja, jammer dus, weinig telefoontjes, 1 smsje was alles wat we kregen, waar verder niets uit op volgde. Nou ja denken wij, vreemd maar morgen zullen er vast meer reacties komen. En ja hoor, er kwamen meer reacties, of beter gezegd er kwam nog een reactie. Deze liep helaas ook weer op niets uit. Geen ramp, we gingen voor de jackpot qua prijs, dus besluiten we de dag erna de prijzen te verlagen, dan moet het toch zeker wel lukken.

Tijdens de ronde om de prijzen te verlagen komen we er achter dat ogeveer 90% van de advertenties al weg zijn gehaald. Dus hopen we dat we daarom geen reacties krijgen, dus nou moet het echt goed gaan. Ja iedereen voelt het al aan komen, weer nix dus. Maar de dag erna is er een grote markt waar iedereen heen gaat om auto’s te verkopen en kopen. Wij daarheen, maar ook vandaag is het geluk niet aan onze zijde.
Hierna besluiten we om naar de backpacker carmarket te gaan om daar proberen te auto te verkopen. Maar na de eerste periode van 3 dagen worden we erg wanhopig en depressief. De carmarket is waardeloos, veel competitie en erg weinig kopers. Toch besluiten we nog een keer 3 dagen bij te kopen, want er is simpelweg geen beter alternatief. Weer 1,5 dag later, hebben we eindelijk geluk. En jong stelletje uit denemarken wile en testritje maken. Hierna is de koop snel rond, en zijn wij opgelucht eindelijk van de wagen aft e zijn, want de tijd begon erg te dringen.
We kunnen niet echt tevreden zijn over de verkoopprijs maar mogen al helemaal niet ontevreden zijn. ( gekocht voor $2400 en verkocht voor $1700)
Hierna is het voor ons zaak zo snel mogelijk in Wellington te komen, omdat we vanuit daar vliegen.

Wellington was een leuke stad, waar ik best wat langer had willen blijven om wat meer te kunnen bekijken. We hebben nu alleen een uitgebreide stadswandeling gemaakt, en in het te papa museum rond gelopen (het meest bekende en (zeggen ze) beste museum van n-z)
En dan is het voor ons tijd om Nieuw Zeeland te verlaten, en weer terug te keren naar Australie.

Nieuw Zeeland is voor mij echt een geweldig land geweest. Ik he book echt het gevoel dat ik alles gezien en gedaan heb wat ik daar wilde doen en zien. Wel vreemd om een land aan de andere kant van de wereld helemaal te bekijken, en je dan realiseren dat je dit land veel beter kent en er veel meer van gezien hebt dan je eigen land. Maar zo gaat het meestal met alle toeristen.

Kort samengevat; Nieuw Zeeland was helemaal geweldig, en mocht je er ooit nog eens in de buurt zijn raad ik iedereen aan om er eens rond te kijken.

Groetjes Martin