Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mardy - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mardy - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Martin

15 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi allemaal

Weer een berichtje uit Azie van jullie favoriete trio. We zitten momenteel in Kuala Lumpur en zijn inmiddels denk ik ruim een week weg, hebben geen idee meer welke dag het is, dus het vakantie gevoel is goed aanwezig.

Vorige keer ff snel iets vermeld van Singapore en eigenlijk vakt daar verder ook niet belachelijk veel over te vertellen.
Hoewel ik zelf toch wel een liefhebber ben van miljoenen steden, heeft Singapore weinig met me gedaan. De stad is wel zoals hij beschreven word brandschoon en een mengelmoes van culturen. Over op straat en in gebouwen wordt je gewaarschuwd van het vervuilen van de stad of over iets simpels als in eten in de metro, boetes lopen lekker snel op en voor illegaal roken mag je dan ook 5oo dollar neertellen (ongeveer 250 euri's). De stad zit wel vol interessante architectuur waar het estitesche aspect volgens mij vaker belangrijker was dan het funtcionele. Zo'n inham in een gebouw op honderd meter hoogte met een soort van tuintje erin ziet er leuk in, maar in een plaats waar grond zo duur is kan de ruimte vast beter gebruiken. Ook zie je een aantal mooie gebouwen uit het koloniale tijdperk, die dan ook netjes onderhouden worden en 's avonds mooi in het licht staan.
Het openbaar vervoer in Singapore is om verliefd op te worden, en je staat dan ook zelden langer dan 5 min op een bus of metro te wachten en belangrijk het kost bijna niets.
Verder is het leven in Singapore erg prijzig in het centrum maar stap even daar buiten en dan kan je ook voor mooie prijsjes bizarre gerechten proberen.

Maar aangezien we niet voor Singapore hierheen zijn gekomen hebben we er twee nachtjes geslapen om onze reis te vervolgen naar Maleisie. Vanuit Singapore ben je in een half uur in Maleisie maar reken er nog maar minstens een half uur bij voor de duane posten. In Maleisie beginnen we in Johor Bahru waar we direct merken dat we in een ander land zitten, overal ligt weer zooi op de grond. Hey dit herkennen we, we zijn weer in het echte azie.
We besluiten om die dag gelijk door te reizen naar Mersing om vanuit daar naar het eilandje Pulau Tioman te gaan. We gaan met het lokale streek vervoer met als gevolg dat we als enige westerlingen op een busstation zitten, tot onze grote vreugde. Dan breekt ook de eerste echte aziatische regenstorm uit, maar wat kan het ons verrekken wij gaan lekker toch de bus in.
In de bus hebben we een suicidale chauffeur die meent iedereen op een slecht en nat wegdek te moeten inhalen. Geen motor of auto kon hij voor zich dulden, dit zorgde er toch voor dat ik hem af en toe wel een beetje kneep, maar de rest van de bus gaf geen krimp, maarja zij zaten dan ook naar een of andere wazige maleisische film te kijken.
Aangekomen in Mersing slapen we bij maleisische coordinator van de serie expeditie robinson, lachen kerel trouwens, type; no worries man!

Dag erna dus met de boot naar Tioman wat het typische idylische eilandje is; schitternd water, mooi strand, strandhutjes een waar duikersparadijs. Overdag zit iedereen onderwater, 's avonds op het eiland en dat zorgt er voor dat er dan ongeveer 4x zoveel toeristen zijn als locals.
Wij hebben maar 1 dagje hier en maken een snorkeltrip. Met eigen bootje en kaptein 3 mooie snorkelplaatsen gezien, veel vis, ook nog mooi strandje, burgertje in ons lunch pakket kortom leuke dag.'s Avonds op het strand gegeten en in een gezellig barretje belastingvrije biertjes zitten wegtikken.
Daarna nog ff het bed gebroken, want in onze uber packpacker modus hebben we voor 1 hutje gekozen met 1 twee persoonsbed ( meer geld voor ander zaken ). Dit hield het arme bedje dus niet, even provosorisch gemaakt en 's ochtends vroeg sneaky weggegaan. Ja dat is slecht ik weet het, maar we moesten een boot halen en hadden geen tijd om problemen over een bed uit te leggen.

De dagen erna zijn we naar het National park tamman negara gegaan, maar dat vertel ik een andere keer nog wel. Volgens mij wil Roelie de pc hebben.

Ciao Martin!

• 18 Juli 2008 - 21:07

Robbert:

klinkt weer goed moet ik zeggen, ben blij dat ik zondag ook weer richting de zon ga want hier is het om te huilen.

maar ik kijk weer uit naar de volgende berichtgevingen.

veel plezier nog en tot snel

• 19 Juli 2008 - 08:38

Cees:

Dag Jongens, jullie worden node gemist; het inmiddels beroemde "Doornakkers Open" mist drie telentvolle spelers,ook de baromzet van ons nieuwe paviljoen had met jullie erbij een mooie start kunnen maken.
    Heel veel plezier nog de komende week, ben benieuwd naar jullie sterke verhalen.

• 19 Juli 2008 - 16:20

Andrea:

Mardy! Leuk verhaal- Zo krijg ik ook helemaal zin om op reis te gaan! Gelukkig mag ik al over een kleine 2 maanden. Je ouders hebben vandaag appeltaart langsgebracht voor Frans omdat hij aangifte voor je had gedaan- Dat wordt smullen straks! :)
    Nou, blijf genieten daar he?! Zo te lezen wordt dat geen probleem!
    x Andrea

• 21 Juli 2008 - 19:23

Marijke:

Heerlijk om zulke enthousiaste verhalen van je te lezen. Groetjes Marijke en Hans.