Het feest gaat beginnen! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van mardy - WaarBenJij.nu Het feest gaat beginnen! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van mardy - WaarBenJij.nu

Het feest gaat beginnen!

Door: Martin

24 Juli 2009 | Mexico, Mexico-stad

Hoi Allemaal

Even een kort berichtje vanuit Mexico. We zijn zoals dit berichtje eigenlijk al doet vermoeden veilig aangekomen in Mexico City.
Na een lange haagse en spartaanse reis met de karige vliegmaatschappij KLM zijn we op de plaats van bestemming aangekomen. Zoals door mij verwacht was de service aan boord van klm waardeloos, geen eigen entertainment set, geen lekker eten, laat staan voldoende eten. Voor onze 11 uur durende vlucht konden we naar de radio luisteren en naar een tv in het gangpad kijken 15 meter verder op want het scherm dat het dichts bij ons hing was uiteraard kapot. Moraal van het verhaal vlieg niet met klm!

Rond 24 uur nederlandse tijd aangekomen en dus rond 5 lokale tijd. Backpacks direct bij zicht op bagageband eraf kunnen plukken. Dan formuliertjes invullen dat we niet de mexicaanse griep hebben, door de thermos scan. Even een hachelijk momentje met geld pinnen, maar na een aantal pogingen was ook dit gefixt. Taxi naar centrum en dus hostel, in stromende regen overigens maar daar heeft deze jongen patent op om in de regen van vluchthaven naar hostel te rijden. Hostel ziet er prima uit geen oosterse luxe maar wel comfortabel en veilig.

Na deze noodzakelijke zaken was het tijd om voor de eerste keer eens een ommetje te gaan lopen in de stad. Stad ademt gelijk een prettige sfeer uit, mooie koloniale gebouwen, fraaie kerken en basilieken, en voor ons wel zo makkelijk, een duidelijk wegennetwerk. Lekker stukje rondgelopen regen verdween en wij op zoek gegaan voor een heerlijke maaltijd want zoals reeds vermeld kwamen we als uitgehongerde honden het vliegtuig uit. Simpel doch lekker mexicaanse maaltje naar binnen gewerkt en weggespoeld met corona´s heerlijk. Gelijk ff zitten ouwehoeren met wat andere backpackers en mexicanen. Trouwens ook gelijk gemerkt dat communicatie hier een grotere uitdaging gaat worden met de lokale bevolking wat wij wel weer leuk vinden.

Toen onze dag reeds 22 en 24 uur voor geert duurden vonden wij het een mooi moment om eens lekker te gaan slapen. Vanochtend door tijdsverschil wel akelijk vroeg wakker (3 uur!!) maar stijf tot 7:30 in bed gebleven. Nu gaan we eens kijken wat het ontbijd ons te bieden heeft. Totzover dit (niet zo heel korte, achteraf gezien) bericht.

tot de volgende keer

• 24 Juli 2009 - 17:16

Marijke:

fijn dat je goed bent aangekomen. Gegeten in het straatje bij de mooi verlichte Plaza Major. Ga samen genieten , en
    Groeten ,ook aan Geert.

• 25 Juli 2009 - 20:49

Moniek:

Ik wil jou en geert een hele goed reis toe wensen!! Geniet ervan! Groetjes Moniek

• 29 Juli 2009 - 21:01

Marijke:

L.euke foto´s Aan jullie smile te zien hebben jullie het wel naar jullie zin.
    Hier alles goed, ben gister en vandaag bij oma geweest. Ook haar groeten. Morgen tennissen bij het 55+ toernooi.
    We hopen dat het droog blijft. Hans moet het mee organiseren.
    Ben benieuwd waar jullie nu heen gaan en hoe de reis met het openbaar vervoer gaat.
    Groeten ,ook van Hans.
    Mam.

• 03 Augustus 2009 - 08:00

Frans:

Mardy als je weet dat KLM niets is waarom dan toch :)
    Ik wens jou en je gezelschap een zeer goede reis door Mexico.
    Geniet ervan.