Antigua helemaal geweldig! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van mardy - WaarBenJij.nu Antigua helemaal geweldig! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van mardy - WaarBenJij.nu

Antigua helemaal geweldig!

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg

26 September 2009 | Guatemala, Antigua

Hoi allemaal

Daar gaan we dan weer, poging 2 om dit verhaal te vertellen. Voor degene die nog niet op de hoogte zijn, ik heb dit verhaal al een keer getypt maar toen ik net klaar was hield de pc ermee op. Ik zal mijn best doen er toch een aardig verhaal van te maken, maar erg origineel gaat het niet worden.

Menig een van jullie was al aan het mopperen dat het tijd was vcoor nieuwe verhalen. Echter het ontbreken van verhalen, of het lang op zich laten wachten van verhalen, staat in direct causaal verband met het feit dat ik hier een supertijd beleef. Antigua is nog altijd een heerlijke stad om in te wonen.

De huidige situatie met mijn spaans is behoorlijk veranderd ten op zichte van het begin de reis. Wat ook maar goed is anders kan ik mijn tijd en geld maar beter aan iets anders gaan besteden. Er wordt een hoop tijd gestoken in mijn spaanse vorderingen. Ik heb er nu 5 weken opzitten waarvan de laatste 3 weken uit 6 uur spaans per dag bestond. Deze dagen van 6 uur zorgen er echter wel voor dat ik echt geen energie of tijd meer heb voor huiswerk. Ondaks de vele uren spaans ga ik nog wel iedere dag met plezier naar school toe. Mijn 2 leraressen zijn ook goed te spreken over mijn vorderingen al heb ik natuurlijk geen idee in hoeverre dit de waarheid is. Wel fijn overigens om die 2 verschillende leraressen te hebben. Mijn lerares van de ochtend is een oudere dame met ontzettend veel ervaring die mij aan een kort lijntje houdt en mijn hoofd vol stopt met overvloed aan informatie. De lerares van de middag is erg relaxed en met haar oefen ik voornamelijk het gesproken spaans, wat inhoud dat we over de meest uiteenlopende dingen praat. Het enige vervelende is dat diezelfde lerares op de een of andere manier het voor elkaar krijg dat ik haar dingen vertel die ik beter voor mijzelf kan houden.

Het leven buitenschool is buitengewoon aangenaam. In mijn studentenhuis heb ik er inmiddels al aardig wat studenten zien komen en gaan. Slechts 4 studenten (ik inclusief) zitten hier vanaf mijn eerste dag. Dit zorgt er voor dat we steeds nieuwe mensen leren kennen om zo toch een beetje het reizigers gevoel na te bootsen. Onze avonden bestaan uit het organiseren van pokeravonden, (afscheids)feesten, of gewoon weg een avondje in de bar rondhangen. In de lokale barren proberen we ons spaans uit, of luisteren simpelweg naar geweldige muziek en kijken naar indrukwekkende salsa dansers. Iedere woensdag treed hier namelijk een van de gasten van de buena vista social club op, echt top om die vent in live muziek te zien maken.

Twee weken geleden was het hier (en in de rest van centraal amerika) groot feest in verband met onafhankelijksheidsdag. De onafhankelijkheid van Spanje werd ergens rond 1820 gerealiseerd en is hier nog steeds reden voor een groot feest. In de stad waren diverse activiteiten en dit was uiteraard wel leuk om mee te maken.

Het beklimmen van een actieve vulkaan is zeker een van de hoogtepunten van mijn verblijf in Guatemala. We hebben een ¨overnight¨ trip gemaakt op Pacaya. Dit wil zeggen dat we hebben gekampeerd op de vulkaan zelf en ´s avonds naar de lava zijn gegaan. Een geweldige ervaring om lava te zijn stromen op slecht een paar meter afstand. We hadden weer een flink groep afgevaardige van onze school dus hebben we ´s nachts de vulkaan even flink laten trillen op haar grondvesten door middel van een flink feestje.

Afgelopen weekend zijn we naar El Salvador gegaan om daar eens een kijkje te nemen. El Salvador trof mij als een enorm groen land waar nog niet erg veel bebouwing is beetje onderontwikkeld (niet de goede term) en dus niet zo toeristisch. Het deed mij een beetje aan Laos denken maargoed hier kom ik nog op terug wanneer ik echt ga reizen in El Salvador. Weekendje aan het strand, lekker zwemmen in de zee, beetje surfen heerlijk even weg uit de stad. We zaten in playa el tunco in een prima hostel met wederom een prima groep van onze school / huis. In onze shuttle bus naar El Salvador zat ook een groep meiden die wij hard nodig hadden, want wij hadden er maar 2 meegomen tegenover 6 gasten. Met deze groep hebben we ´s avonds veel lol beleefd want we habben ook daar wat afterparties georganiseerd. Ons hostel had ook een bbq waar wij gretig gebruik van hebben gemaakt omdat een van mijn huisgenoten een ware chef blijkt te zijn.

Dit weekend doen we het iets rustiger aan aangezien we een loodzware week hebben gehad. Bijna iedere dag was er wel een feest omdat er mensen ons verlieten en andere redenen. Vanavond is geen uitzondering en gaan we naar een feest toe van een (nu even goed opletten) vriend van een vriendin van een vriend van ons. Een verjaardagsfeest van een guatamalteek dus dit is wel interessant. Morgen misschien naar chichicastenango voor de zondag markt. Ik heb hier nog een week spaans en dan ga ik hoogstwaarschijnlijk weer verder reizen. Op naar een nieuw avontuur.


  • 27 September 2009 - 02:14

    Hans:

    Geweldig leuk allemaal. Dat uitstapje naar Chichicicastenango zal je zeker bevallen. Erg leuk en zeker ook interessant. Wij hebben daar ook erg genoten. Ik ben benieuwd naar je nivo van spaans na deze cursus. Verder veel plezier in de komende dagen. El Salvador zal zeker een geheel nieuwe ervaring zijn. Veel plezier verder.
    Hans.

  • 27 September 2009 - 08:03

    Marijke:

    Heerlijk te lezen dat je tijd van je leven hebt!
    Ik ben wel jaloers op je voorderingen van het Spaans.
    wij hebben het hier ook prima. Fijn weer, tenniskampioenschappen tot de halve finale gehaald en gister in Garderen gezien hoe >Robin werkt en hoe mooi het daar is.
    Martin ga zo door en groeten, Marijke

  • 27 September 2009 - 10:39

    Jas:

    Wordt tijd dat de tondeuse er weer overheen gaat Mardy! Met dat Spaans komt het wel goed. Je zal wel een aardig woordje spreken ondertussen! Ik merk dat ik het wat meer moet onderhouden...

  • 28 September 2009 - 12:17

    Roeland:

    Schrijf het volgende bericht anders in het spaans, dan kunnen jas en ik ook nog eens ff oefenen. Want het zakt alweer behoorlijk in..

    PS heb je geen geld meer voor t-shirts? :-)

  • 03 Oktober 2009 - 09:25

    Jeroen:

    Mooi dat je Spaans al flink verbeterd is! Ik heb hier ook de tijd van mijn leven, ben momenteel aan het doen wat jij al jaaaren geleden hebt gedaan, namelijk het paradijs dat whitsunday islands heet en cairns.
    Have fun!

  • 20 Oktober 2009 - 17:07

    Carla En Bert:

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Veel plezier op je reis in Midden Amerika. Groeten vanuit een herfstig Nederland !

  • 27 Oktober 2009 - 19:15

    Robbert:

    hee Mardy ik zie en lees dat je het weer aardig naar je zin hebt ;) goed om te weten!!
    Ik hoorde gister trouwens nog een heugelijk feit......haha leuk man!

    groetjes en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 101578

Voorgaande reizen:

23 Juli 2009 - 17 Februari 2010

Reis: Centraal America

07 Juli 2008 - 08 Oktober 2008

Reis: Zuid Oost Azie

28 Augustus 2004 - 25 Augustus 2005

Reis: Australie + Nieuw Zeeland

03 Januari 2012 - 30 November -0001

Business or Pleasure?

Landen bezocht: