New Zealand Rules - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van mardy - WaarBenJij.nu New Zealand Rules - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van mardy - WaarBenJij.nu

New Zealand Rules

Door: Martin

07 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi allemaal.

Allemaal bijgekomen van oudejaarsavond hoop ik. Goed ik zal jullie even bijpraten over wat er de laatste tijd zowal gebeurd is hier. Te beginnen bij kerst.

Kerst hebben we dus gevierd met een cruise over de Sydney harbour, met mooie uitzichten over Sydney skyline by night, en genoten van gezelschap en drankjes.
Tweede kerstdag, liggen lammen en 's avonds voor ons doen uitgebreid uit eten. Tweede kerstdag, naar Syndey - Hobart race start gekeken in de zon, en 's avonds naar de bios voor een film marathon van Blade 3 (ja je dacht toch zeker niet dat ik die ging missen he!), Oceans 12 en the grudge.

Verder nog een beetje genoten van Syndey, in zijn wat normalere, niets zo'n feest sfeer.

Ouderjaars avond dus in Christchurch Nieuw Zeeland. Was erg geslaagd, door met name een min of meer competitie om in 100 minuten honderd shots bier weg te werken. En daarna zijn we met de hele groep van "100" uitgegaan. Om 12 uur even naar het vuurwerk gekeken, en elkaar een gelukkig nieuwjaar gewensd, en gelachen omdat jullie nog moesten gaan beginnen met vieren.

Daarna zijn we in de daarop volgende dag naarstig op zoek gegaan naar vervoer voor onze rondreis hier in N-Z. Dit uiteraard nadat, we uitgebreid van Christchurch zelf hadden genoten, waar we precies 1 middag voor nodig hadden. Maar het was toch wel een gave stad.

Na veel vertraging, bussen waren veel te duur, en auto's en busjes onvindbaar. Dus na ongeveer 20 auto's/busjes te hebben geprobeerd te kopen, vonden we er eindelijk 1 die niet al verkocht was. En deze bleek prima naar onze zin.

Dus wij dat busje (Toyota liteace) gekocht, om er weer eens vrolijk zelf op rond te gaan trekken. (Hopelijk houdt deze auto het langer vol dan onze volvo)

Met dit busje zijn we 5 jan. vertrokken, en dit voelt nu als een week geleden. Je ziet en doet gewoon zoveel meer, als je zelf kan bepalen wanneer en waar je heen gaat.
Dus wij hebben er al heel wat leuke ritjes opzitten en hebben al aardig wat mooie plaastjes gezien.

En ben ik nu dus in staat om te vertellen, dat de verhalen die je van N-Z hoort, waar zijn. Dit land is fabelachtig mooi, het landschap is zo divers dat je het met het volgende rijtje kan verglijken:
- stukjes noorse fjorden
- fragmenten schotse hooglanden
- ierse heuvels
- besneeuwde bergtoppen
- oostenrijkse bergmeertjes

kortom helemaal geweldig.
ps voor de topografische talenten onder jullie hebben we de volgende dingen gezien:
Christchurch, banks peninsula, akaroa, geraldine, lake tekapo, lake pukaki, mount cook, twizel, oamaru, Dunedin.

Zo dan weten jullie dat ook weer.
Ik ga me hier verder nog prima vermaken, en laat jullie later wel weer weten wat ik heb meegemaakt.

Groetjes Martin

oh ja,