Nieuw Zeeland rules (steeds meer!) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van mardy - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland rules (steeds meer!) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van mardy - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland rules (steeds meer!)

Door: Martin

15 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hoi allemaal

We zijn al weer een tijdje onderweg met onze auto in N-Z en het bevalt nog steeds uitstekend. Beste besluit tot nu toe om dat busje te kopen.

We leven nu echt letterlijk in dat busje, we rijden, eten en slapen erin, ideaal. En iedere nacht die we er in slapen, sparen we weer geld uit, en dat is minstens zo lekker.

Ik had jullie vorige keer achtergelaten in Dunedin, dus zal ik eventjes kort vertellen wat we daarna zo\'n beetje hebben gedaan. (Al heb ik dit net ook al allemaal getypt, maar wegens deze #$%$@#!%^!@# verbinding ben ik net al mijn tekst kwijtgeraakt. dus de tekst kan iets minder spontaan klinken dan normaal, ik zit hier namelijk op dit moment zwaar gefrustreerd achter de pc)

Vanuit Dunedin hebben we een scenic route gereden helemaal langs de kust, waar we regelmatig werden beloond met schitterende panorama\'s en natuur. Ook zijn we nu langs de kust wat lokale wildlife tegen gekomen, in de vorm van zeeleeuwen en penguins.

En met nu ook steeds meer zon in N-Z is het echt genieten om hier rond te touren, en we krijgen zo nu en dan ook de kans om onze huidjes wat bij te bruinen. Want dat is toch wel hard nodig, we willen tenslotte toch niet op een paar nederlanders lijken.

We zijn vanuit Dunedin langs de kust naar het zuiden gereden, via invercargill, en toen langzaam maar zeker naar het noorden toe, naar weer schitterende meertjes bij manapouri en te anau en toen naar Milford sound. Waar we een cruise tussen de fjorden hebben gemaakt, die geweldig was.

Hierna hebben we koers gezet op Queenstown, en op weg daarheen hebben we onze eerste Lord of the Rings ervaring gehad. We zijn een berg op geklommen waar een aantal scenes waren opgenomen. Voor de kenners, de scenes uit deel 2 waar Aragorn,Legolas en Gimli samen met de riders of rohan het gevecht aan gaan met de orcs op de wargs. Ook hebben we op de cliff gestaan waar Aragorn afdonderde. Wel grappig, om nu toch hier rond te lopen en de omgeving zo goed te herkennen vanuit de film.

En nu zitten we dus in Queenstown, het centrum van alle extreme sporten en thrillrides. Al zullen wij hier waarschijnlijk weinig mee doen, omdat alles niet leuk duur is, beetje jammer, maar we sparen nog even door. Want ik wil in ieder geval hier in N-Z gaan bungi jumpen en skydiven.

Goed totzover even de avonturen uit N-Z

Groetjes Martin

• 18 Januari 2005 - 07:58

H=m:

toch een leuk reisverslag om te lezen. Goede reis verderd.

• 19 Januari 2005 - 11:35

Rene En Carla Meyers:

Het was hartstikke leuk om deze site te lezen. Wij hoorden van je moeder dat jullie het geweldig naar de zin hebben. Geniet er maar van en wij zullen zeker je site blijven volgen.

Gr. C & R

• 19 Januari 2005 - 12:29

Rielle Venema:

Leuk verhaal.Een hele goede reis verder. Deze site vanmorgen van je moeder gehoord