West kust van N-Z is ook cool! - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van mardy - WaarBenJij.nu West kust van N-Z is ook cool! - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van mardy - WaarBenJij.nu

West kust van N-Z is ook cool!

Door: Martin

21 Januari 2005 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Hoi Allemaal,

Om te beginnen zal ik eerst eventjes vermelden dat er bij het vorige bericht foto’s staan.
Goed, ik was gebleven bij Queenstown, waar wij ons wel vermaakt hebben. Hierna zijn we een aantal locaties van Lord of the Rings wezen opzoeken. Met niet altijd evenveel succes. Bij een van de locaties hadden we op een gravelroad ernaar toe al diverse slootjes overgestoken, maar toen kwamen we bij een te brede stroom, en moesten we toch erkennen dat we geen 4x4 hebben.

Maar de andere locatie was wel geinig, dat was de plaats waar Frodo samen met arwen de rivier oversteekt om de nazgul achter zich te laten, die vervolgens warden weggespoeld door de vloedgolf.

En in die rivier hebben we ook ons geluk beproefd qua het zoeken en zeven naar goud. Maar helaas geen geluk voor ons die dag. Wat erg frustrerend was, want de dag ervoor hadden we mensen gezien die wel goud “vlokjes” hadden gevonden.
Dit was trouwens in Arrowtown.

Hierna zijn we doorgereden naar Wanaka, een ander centrum van thrillrides, en hier besloten wij om een jetboat tocht te maken, wat ons erg goed was bevallen. Het is tenslotte niet elke dag dat je met 80 km/u over een meer/rivier heen stuiterd.

En nu zijn we langs de westkust naar het noorden toe aan het klimmen. En hebben we ons eerste kiwi bord gezien. Wat? Kiwi bord, een bord langs de kant van de weg met een kiwi daarop afgebeeld, of je er vooral niet overheen wilt rijden. Ow, zeg dat dan meteen.
Daar in de buurt ook een wandelingetje gemaakt met eventueel een kans de kleine boefjes te zien, maar helaas hadden zee r geen zin in. Sowieso niet zo’n makkelijke klus, een erg zeldzaam die rte spotten, hey, maar het lukte ook met de yellow eyed penguin, dus we geven de moed nog niet op.

Verder hebben we hier wat gletsjers bekeken. Of dachten jullie soms dat die hier niet waren, kom nou, het is moeilijk iets hier niet te vinden. Maargoed, de gletsjers dus, erg bijzonder, wit en koud. Nee, serieus, was weer een mooie aanvulling op dit schitterende land.

Even denken, heb ik verder nog iets te vertellen? Had ik al gezegd dat de natuur hier wonderbaarlijk mooi was? 
De ritjes in de bus blijven geweldig, en de schoonheid van dit land blijft ons ook verbazen.

Goed zal weer even wat plaatsnamen geven voor de mensen met een kaart bij de hand, of verwacht ik nu teveel van mijn publiek?
Na queenstown, glenorchy, arrowtown, wanaka, haast, fox gletsjer, franz Josef gletsjer, Okanogwah en nu zitten we in Hokitika.

Dit was het weer fftjes,
Groetjes Martin

• 21 Januari 2005 - 10:48

Marijke:

een beetje goud had wel leuk geweest.

• 25 Januari 2005 - 20:03

Martin:

Hoi Martin, ik heb via Inge vernomen dat je je momenteel in Nieuw-Zeeland bevindt. Lijk mij echt geweldig om ook zo rond te reizen.

Groeten, Martin (Zuid-Afrika)

• 28 Januari 2005 - 15:45

Bart Elderenbosch:

He Martin,

Ziet er allemaal goed uit man! Leuk om zo te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Veel plezier nog! groeten bart